Monday, September 16, 2013

SHAKLEE : Tentang Pengenalan, Jatuh Cinta




Start fall in love dengan Shaklee masa March 2013 bila Kakti guna Shaklee untuk tenaga dia. I dont even know what Shaklee is all about, sampailah Kakti sendiri yang sarankan. Start daripada tu aku try google tentang Shaklee dan aku BERMINAT nak cuba slimming set Shaklee. Hamboi tak terus je nak guna slimming set Shaklee. Hehe. Apa ada dalam slimming set Shaklee? Ah yang itu nanti entry lain aku cerita. Kali ni aku nak cerita tentang kenapa aku boleh suka dengan Shaklee.

Firstly, aku suka dgn Shaklee sebab ianya pil. Kecuali yang Energized-Soy Protein. Haa yang itu serbuk, kena minum. Yang lain adalah pil yang mana memudahkan aku untuk makan. Sekali bukak mulut, ngaaap, telan dengan air yang banyak (sbb takut tercekik kate ko). Aku kan pemalas, malas nak bancuh, malas nak bergerak, semua benda malas. Jadi aku fikir, dah la makan tak seimbang, lepastu nutrient tak cukup, pemalas, tak teringin ke nak keluar daripada kepompong (ayat tak tahan) kemalasan? Kehkeh. So, I made my decision. Aku try Shaklee. And i love it, every bits.

Keduanya, bagi aku Shaklee adalah affordable. Hikss untuk org yg biasa-biasa mcm aku ni, aku mampu Shaklee jela. Ada vitamin Shaklee ni tahan sehingga 4 bulan tau. So kau bahagikan laa harga satu botol tu dengan 4 bulan, kau akan dpt berapa je dalam sebulan. Dan, ada juga ya vitamin Shaklee yang berharga BAWAH RM 50. Jangan kau cakap RM 50 untuk kesihatan itu mahal ya. Babap nanti. Kena pandai pilih vitamin apa yang kau nak, kau ada masalah apa semua.

Ok dulu secara cobaanya aku try slimming set. Berbulan2 nak habis sebab aku tak konsisten, (did I mention my laziness above?) Lepastu habis je final sem, masa dah nak cuti, aku start balik dengan konsisten. Alhamdulillah nampak la hasil dia. Lepastu aku try recognize apa yang badan aku ni nak sebenarnya? Apa yang aku perlukan?

Dah puas research & muhasabah kelemahan diri, aku bertekad nak ambil Omega Guard & Alfalfa. Ya, sekarang saya tgh consume Omega Guard & Alfalfa ;)

MEMBER SHAKLEE

Kan aku dah cakap aku consume since March 2013 kan? Lepastu aku buat keputusan untuk jadi member Shaklee, sebab apa? Sudah tentu la untuk mendapatkan harga ahli! Yeehuuu sebab aku decide aku akan guna Shaklee ni sampai entah bila, jd nak menunggu sampai entah bila tu, elok la aku jd ahli & sebarkan kebaikan Shaklee kepada org ramai,

I knowww, ramai je yg diluar sana nak jadi sihat & cergas & bertenaga, jangan risau, kita boleh ikhtiar dengan Shaklee. Jangan kau berani mengatakan Shaklee itu ternyata paling bagus ya, sebab ianya semua dtg dari Allah =) *a deep tazkirah. terasa tak?* ahaks

Okay jadi kt sini aku nak buat sedikit promosi. Sekiranya tuan tuan & puan puan diluar sana yang teringin sangat nak explaination yang lebih mendalam tentang Shaklee, boleh tanya aku. Jangan segan, anggap je aku ni adik/anak kalian kalian semua.

HOW TO CONTACT ME?




p/s : Kalau nak beli Shaklee direct from me pun boleh. Dah tentu lah korang akan dapat FREE GUIDE & CONSULTATION daripada saya okay. Tak main la dah beli kemudian aku abaikan korang. Byyase dia. Hahahaha

Okay itu sahaja setakat ni. Kalau ada masa, rajin, mood okay akan ku update blog ni. Sehingga bertemu kembali. 


Salam,

PENGEDAR SAH SHAKLEE
Amy 1034671 

=)


No comments:

Post a Comment