Ok harini masih lagi tentang Shaklee. Kejap, betul ke Shaklee ni boleh dipercayai? Serious ke? Ke dia sama je macam Multi-Level Marketing lain? Errrr. Pheww, berpeluh peluh I nak cerita ni. Kehkehkeh.
Ok first sekali, Shaklee ni ditubuhkan oleh Dr Forest C Shaklee. Shaklee ni dah lebih 50 years di pasaran iaitu sejak 1956. Semua produk-produk Shaklee ni bebas daripada bahan sintetik. Semuanya natural, kalau dah natural, mesti safe jugak kan? OF COURSE ;)
Keduanya, ya. Shaklee adalah multi level marketing, MLM. Saya skeptikal dengan MLM. Saya dengar MLM je saya mcm ye ke ni..... Entah2 menipu. Wahaha kemudian saya masuk sebagai ahli, dan pandangan saya berubah sedikit demi sedikit. Dalam group Shaklee saya, kami tak guna istilah upline downline. Saya sendiri tak suka istilah upline downline, maybe sebab skeptikal saya menebal kot. Hehe. Kami guna istilah mak-anak. Saya ada mak shaklee saya, saya ada nenek shaklee saya, dan bila sebut MAK-ANAK, apa maksud dia kawan-kawan?
Keduanya, ya. Shaklee adalah multi level marketing, MLM. Saya skeptikal dengan MLM. Saya dengar MLM je saya mcm ye ke ni..... Entah2 menipu. Wahaha kemudian saya masuk sebagai ahli, dan pandangan saya berubah sedikit demi sedikit. Dalam group Shaklee saya, kami tak guna istilah upline downline. Saya sendiri tak suka istilah upline downline, maybe sebab skeptikal saya menebal kot. Hehe. Kami guna istilah mak-anak. Saya ada mak shaklee saya, saya ada nenek shaklee saya, dan bila sebut MAK-ANAK, apa maksud dia kawan-kawan?
Yes, we are family. Family takkan biarkan family dia left out tanpa tahu apa-apa kan? :) So yes, saya banyak belajar la. Nak2 pulak Shaklee ni mengamalkan sistem, tak usaha, tak dapat. Ko lembap gila bertindak, takde la bonus ko. Wahahaha. Macam sedih jugak kan, tapi thats life. Usaha, baru dapat. Tak usaha, senang2 je nak amik duit orang? Haaa.
Ok la, tetiba banyak pulak membebel kan. So saya nak beri sesuatu info tentang Shaklee ni.
SENTIASA SELAMAT
Keselamatan amat penting di SHAKLEE dan standard kami tiada bandingannya. Kami (SHAKLEE) menjalankan lebih daripada 350 ujian pada pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya, dan kami menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan dan kebolehan potensi sebenar.
SENTIASA BERKESAN
Kami bertanggungjawab dalam memberikan produk yang berkesan. ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal yang terdapat lebih daripada 100 bahan kajian penerbitan. Kajian yang dijalankan pada tahun 2007 menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen shaklee selama lebih daripada 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil suplemen lain ataupun mereka yang tidak mengambil suplemen langsung.
Bukan itu sahaja, malah bukti jelas yang lebih besar boleh dilihat daripada penjelajah bertaraf dunia, atlet yang telah diberi dengan suplemen SHAKLEE yang telah memenangi lebih daripada 100 medal emas, perak dan gangsa; dan juga berjuta-juta insan sama seperti anda yang telah hidup lebih sihat dan lebih produktif dengan kehadiran SHAKLEE.
SENTIASA MESRA ALAM
Selama lebih daripada 55 tahun kami telah menjadi peneraju dalam pergerakkan alam sekitar, daripada mencipta satu daripada pencuci biorosot pertama dalam tahun 1960 sehinggalah menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral TM bagi mengimbangi pengeluaran gas rumah hijau kami. kami( SHAKLEE) bertanggungjawab dalam mencipta produk yang benar-benar selamat untuk anda, rumah anda juga buni anda."
Keselamatan amat penting di SHAKLEE dan standard kami tiada bandingannya. Kami (SHAKLEE) menjalankan lebih daripada 350 ujian pada pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya, dan kami menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan dan kebolehan potensi sebenar.
SENTIASA BERKESAN
Kami bertanggungjawab dalam memberikan produk yang berkesan. ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen sehinggalah bukti kajian sains dan makmal yang terdapat lebih daripada 100 bahan kajian penerbitan. Kajian yang dijalankan pada tahun 2007 menunjukkan bahawa mereka yang mengambil suplemen shaklee selama lebih daripada 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik berbanding mereka yang mengambil suplemen lain ataupun mereka yang tidak mengambil suplemen langsung.
Bukan itu sahaja, malah bukti jelas yang lebih besar boleh dilihat daripada penjelajah bertaraf dunia, atlet yang telah diberi dengan suplemen SHAKLEE yang telah memenangi lebih daripada 100 medal emas, perak dan gangsa; dan juga berjuta-juta insan sama seperti anda yang telah hidup lebih sihat dan lebih produktif dengan kehadiran SHAKLEE.
SENTIASA MESRA ALAM
Selama lebih daripada 55 tahun kami telah menjadi peneraju dalam pergerakkan alam sekitar, daripada mencipta satu daripada pencuci biorosot pertama dalam tahun 1960 sehinggalah menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral TM bagi mengimbangi pengeluaran gas rumah hijau kami. kami( SHAKLEE) bertanggungjawab dalam mencipta produk yang benar-benar selamat untuk anda, rumah anda juga buni anda."
Petikan daripada SHAKLEE PRODUCT GUIDE 2013
Dan, sudah tentu laa Shaklee ni mendapatkan kelulusan daripada KKM. Ada haa dekat botol Omega Guard Shaklee & Alfalfa saya logo KKM. Siap blink blink gitu. Tak main la main tulis je tapi takde logo. Eh? Wakakaka.
Shaklee menyediakan pelbagai set kesihatan. Shaklee ni vitamin tau, so vitamin inshaAllah diperlukan oleh badan kan. Nak2 kalau kita jenis tak jaga diet (pemakanan) seharian, so vitamin (supplemen) amatlah diperlukan. Senang cerita, mcm kita makan Innershine semua tu. Shaklee ni macam tu jugak la, untuk sihat-sihat punya. Hehe.
SET SHAKLEE
Shaklee menyediakan pelbagai set kesihatan. Shaklee ni vitamin tau, so vitamin inshaAllah diperlukan oleh badan kan. Nak2 kalau kita jenis tak jaga diet (pemakanan) seharian, so vitamin (supplemen) amatlah diperlukan. Senang cerita, mcm kita makan Innershine semua tu. Shaklee ni macam tu jugak la, untuk sihat-sihat punya. Hehe.
SET SHAKLEE
Antara set-set yang boleh didapati di Shaklee adalah Set Kesihatan Optimum, Set Tambah Berat Badan, Set Turun Berat, Set Berpantang, Set Kesuburan dan BANYAAAK lagi. Ini ikut set je, kalau takmoh set pun boleh ikut kemampuan. Haa, set apa yang sesuai dengan awak? Itu kena la email saya myshaklee92@gmail.com kan. Boleh bincang kt email, boleh dapat harga berpatutan. Dijamin ok. Hihihi
Akhir kata, saya nak bagi satu gambar ni. Fahamkan ya! :)
Dapatkan jadual makan dan konsultasi secara percuma daripada saya.
Pengedar Sah Shaklee,
Amy : ID 1034671

No comments:
Post a Comment