Dari status Facebook yang aku copy.
"Aku rasa mcm nak abdikan satu nukilan utk insan insan yg banyak membantu. Ni kisah masa aku merempat Marjan 5. Sebelum merempat Marjan 5, aku merempat Marjan 6. Jangan ingat aku tak ingat ya. Kahkah
SPM masa Form 5 adalah zaman paling krusial bg aku bila diserang sakit perut yg teramat mcm tak boleh nak buat apa (baring, duduk, sujud, menonggeng & dsb). Semua tak kena, semua tak boleh. Masa tu duduk kt Marjan 5 (G5) sbb tak bahagia dgn dorm sendiri. Hahahahaha.
Jadi yg aku ingat yg sgt membantu masa aku lemah nak mampos tu Ameilia Syuhada bila dia teman aku pg Klinik Al-Azim, dapat injection. Malangnya balik je drpd Klinik terus sakit perut tak boleh berjalan, so terlantar. Tak silap masa tu dah lepas jawab bio, so jawab ala kadar.
Yang kedua, mak yan. Dia bawak aku ke klinik, tapi tak jalan. Bawak ke hospital, masuk air, doktor kata gastrik, bg ubat gastrik, pun tak jalan. Dan yg setia menemani, masih lagi Ameilia Syuhada. Kemudiannya masa tu dah nak dekat jawab paper Quran Sunnah, kitorg kena pindah blok Zamrud (H). Aku still pindah ikut Marjan 5. Esoknya bila nak exam Aini Hafizah datang kt blok G, bawakkan roti & susu coklat then dia study Quran Sunnah.
Masa tu, nak nangis. Aku takde rs sakit perut lagi, maybe dah ok kot. Unfortunately, tgh jawab Quran Sunnah, aku sakit perut. Wallahi yang aku ingat, sebelah tgn jawab soalan, sebelah lg pegang perut. Nak keluar sgt, tapi tak habis jawab. So, tahan. Menangis. Sampai tertulis dkt kertas soalan "Mak, sakit perut sangat sangat" *air mata menitik atas kertas*
Oh ya, dan sebelum jwb paper tu juga, Deqwa Laa hantar makanan, bondanye masak. Bubur, lobak masin dgn ape entah, utk org sakit. Tak larat nk makan apa-apa. Sangat lemah. Rasa terharu lagi. Dannn, selepas daripada tu, Lia & Nuratikah Razale & kwn2 Marjan 5, turun dewan makan utk makan, bawak balik bubur utk aku.
Wei, masa type ni aku rasa sebak lah weh. Sobssss. Lepastu, ada satu mlm aku mmg selalu lepak katil Ain Ibrahim, so aku tertidur. Bangun2, tgk jam pukul 5, aku gelabah sgt! Aku tidur katil Ain, ain tidur mana?!! Aku text dia (opss, sorry) , dia kata dia ada tempat tidur.
Dengan tak memikir apape, aku biarkan. Lega. Kemudian aku balik dorm (fitrah lah brg still ada dlm dorm, hati je takde), tgk2 cadar dah penuh contengan drpd Ain :") Macam2 dia tulis. Lirik lagu, ucapan semoga cepat sembuh & dsbnya. Ain antara org2 penting yg conteng cadar aku :") Rupanya dia tidur katil aku..... *nangis*
Kengkawan Marjan 5, kalian mmg banyak bantu saya masa zaman Form 5. Nurul Adilah Noryazid, Ohh Ana, Ameilia, Ain Roslan, Ain Asyikin, adik adik dorm & semua yg secara langsung & tak langsung, terima kasih sgt sgt. Aku lambat hargai, masa tu tak rasa apa-apa, sebab tak bermaya. Korang baik sgt, sebab tu korang bahagia *nangis*
P/s : Btw, saya tak kena gastrik. Saya kena ulser di perut sbb stress SPM. Doktor tu kata. He he he"
Zaman Form 5 aku mmg sgt mencabar. Secara fizikal & mental. Maybe banyak benda yg aku fikir & endure so aku rasa stress. Dan penyelesaian kepada stress aku adalah merempat dorm org lain :') Hehe. By the time I typed this, Ain Ibrahim komen yg dia tak tahan tgk aku tidur atas lantai (yes tak pun alas dgn kain batik) so dia belikan aku tikar yg boleh lipat lipat. Weeeeeeeiii, nangis boleh tak :|
Peritnya bila tak boleh balik masa lalu. Sobsss. Sayang semuanya. Ya Allah lindungilah semua yang pernah menjaga aku & berbuat baik pada aku. :(
No comments:
Post a Comment