Assalamualaikum!
Klik untuk tumbesaran gambar!
Sedia dengan segala informasi tentang Alfalfa?
Sila scroll dengan senang hati! xo
Ya, Shaklee kembali lagi dengan promosi untuk bulan Januari iaitu ALFALFA SHAKLEE! Whoaaahhhhh sila nangis sekarang sebab Alfalfa ni sangat superb (semua products Shaklee bizzinilah akan superb). Lepastu bila promosi pulak harga jadi lebih murah dari yang biasa!
Bayangkan kalau Small Alfalfa harga biasa RM 53, tapi dengan promo ni harga jadi RM 3x SAHAJA! Dah la ada 330 biji wei. Kalau yang besar pulak ada 700 biji, harga RM 6x. Kalau tak harga dalam RM 8* lebih. Ini penjimatan hebat! Kalau beli 6 percuma 1. Maksudnya, dapat 7. JIMAT GILA PLEASE.
Bayangkan kalau Small Alfalfa harga biasa RM 53, tapi dengan promo ni harga jadi RM 3x SAHAJA! Dah la ada 330 biji wei. Kalau yang besar pulak ada 700 biji, harga RM 6x. Kalau tak harga dalam RM 8* lebih. Ini penjimatan hebat! Kalau beli 6 percuma 1. Maksudnya, dapat 7. JIMAT GILA PLEASE.
Ok sebelum tu kita kena kenal dulu apa itu alfalfa. Alfalfa ni daripada mana. What makes alfalfa so good. What makes Alfalfa Shaklee IS YOUR CHOICE? Ekekeke.
1) APA ITU ALFALFA
1) APA ITU ALFALFA
Alfalfa (Medicago Sativa) membawa maksud ‘Bapa Segala Makanan’. Gelaran ini diberi oleh kaum Arab di Persia sejak beberapa abad dahulu. Tumbuhan alfalfa mempunyai struktur akar yang unik di mana struktur akar yang panjang dan tumbuh mendalam mencapai 30 hingga 40 kaki ke bawah tanah. Oleh yang demikian, alfalfa berkeupayaan menyerap pelbagai garam galian , vitamin-vitamin dan lapan jenis asid amino perlu, satu-satu kelebihan yang tidak boleh ditanding oleh tumbuhan darat yang lain. Tumbuhan alfalfa amat kaya dengan metionin (salah satu jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia), vitamin A, C, D, sedikit vitamin K dan enzim. Ia merupakan salah satu sumber semulajadi utama vitamin K. vitamin ini diperlukan oleh hati untuk menghasilkan protrombin, satu bahan penting untuk pembekuan darah.
Istilah ‘klorofil’ berasal dari bahasa Greek yang bermakna ‘daun hijau’. Klorofil terkandung di dalam kloroplas iaitu organel seni berbentuk cakera berada di dalam sel-sel tumbuhan. Daun-daun dan batang-batang tumbuhan biasanya berwarna hijau kerana mengandungi klorofil. Klorofil merupakan salah satu agen rawatan semulajadi yang paling kuat dan diketahui oleh manusia. Kadang-kala ia digelar sebagai ‘darah hijau’ kerana komposisi molekulnya sama dengan sel darah merah manusia.
2) FAEDAH ALFALFA
- Kaya dengan klorofil.
- Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa.
- Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan
- untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
- Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu,
- 13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu.
- Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144
- kali lebih daripada hati.
- Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan
- asid toksik dalam sistem badan kita.
SUMBER : CLICK HERE
3) KENAPA ALFALFA DIKENALI SEBAGAI FATHER OF ALL PLANTS?
Alfalfa merupakan akar herba yang tumbuh sangat dalam ke dalam tanah untuk menyerap nutrient penting & mineral yang terdapat jauh dalam bumi. Alfalfa dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan & penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya daripada tubuh. Ia juga membantu melindungi daripada radiasi dan membantu mengawal bau badan.
SUMBER : NANNY TIERA. HEHE
Alfalfa contains a lot of benefits! Alfalfa sebagai anti-radang, so kalau orang yang ada resdung then macam selalu sakit, SANGAT DIGALAKKAN CONSUME ALFALFA. Lagi satu, Alfalfa ni penting sebab dia agen detox. Detox segala toksik dalam badan. Kalau badan rasa penuh sangat dengan toksik, try la alfalfa. InshaAllah keluar segala angin dalam ceruk badan. LOL
Alfalfa jugak banyak dikaitkan dengan jamu moden. Ramai senior senior dalam Shaklee cakap kalau Alfalfa ni penting untuk isteri. Saya pernah suggest kawan saya guna Alfalfa (she's married) & alhamdulillah positif okay feedback dia! Feedback apa, rahsia la. Kakaka.
Okay apa lagi, haa alfalfa boleh guna untuk kurangkan keputihan. Kira kalau ada keputihan, biasa perempuan kan, amalkan Alfalfa inshaAllah boleh improve. Kira ni testimoni sendiri la ni hehe. Then alfalfa biasanya orang consume jugak untuk detox bila dah ambil lecithin. Superb jugak sebab ada testimoni ambil lecithin & alfalfa hilang 5kg sebulan!
Okay apa lagi, haa alfalfa boleh guna untuk kurangkan keputihan. Kira kalau ada keputihan, biasa perempuan kan, amalkan Alfalfa inshaAllah boleh improve. Kira ni testimoni sendiri la ni hehe. Then alfalfa biasanya orang consume jugak untuk detox bila dah ambil lecithin. Superb jugak sebab ada testimoni ambil lecithin & alfalfa hilang 5kg sebulan!
Bestnya jadi macamtu. :(
Ok apa lagi eh. Oh kombinasi alfalfa pulak okay.
Ok apa lagi eh. Oh kombinasi alfalfa pulak okay.
KOMBINASI ALFALFA BERSAMA VITAMIN SHAKLEE
1) Alfalfa + ESP.
Ok ini untuk sesiapa yang nak try Alfalfa + ESP. ESP banyak gila kebaikan. So taklehhh nak cakap apa. Kemudian combo kan pulak dengan Alfalfa. Kira ni boleh jadi set kulit, kalau nak hilangkan jerawat, nak extra energy, nak cergas cergas je selalu, boleh ambil Alfalfa & ESP.
2) Alfalfa & Bcomplex & Vitamin C
YANG NI PERHATIAN KEPADA KAWAN KAWAN RESDUNG, boleh ambil Alfalfa & Bcomplex & Vitamin C. Mommie saya ambil Alfalfa & Bcomplex untuk set bajet, alhamdulillah takde la resdung seteruk dulu. Improve perlahan lahan, tapi steady.
Biiznilah okay jangan lupa sebut.
Biiznilah okay jangan lupa sebut.
3) Alfalfa & Lecithin / Alfalfa & Omega Guard
Ok malas nak cakap yang ini. Sila google & list down kan sendiri.
Pendek kata, boleh lah sesiapa yang first timer nak try Shaklee tu try la Alfalfa. Oh saya lupa! Alfalfa biasa kalau ibu ibu ni suka bagi untuk BOOST UP SUSU IBU! Saya mungkin tak faham apa perasaan mommies terhadap breastfeeding tapi saya tahu mommies yang prihatin adalah mommies yang sentiasa cari jalan untuk bagi yang terbaik pada anak anak kan.
Pendek kata, boleh lah sesiapa yang first timer nak try Shaklee tu try la Alfalfa. Oh saya lupa! Alfalfa biasa kalau ibu ibu ni suka bagi untuk BOOST UP SUSU IBU! Saya mungkin tak faham apa perasaan mommies terhadap breastfeeding tapi saya tahu mommies yang prihatin adalah mommies yang sentiasa cari jalan untuk bagi yang terbaik pada anak anak kan.
DAN SOALAN TERAKHIR, KENAPA ALFALFA SHAKLEE?!
Sebab Shaklee selamat, berkesan & semulajadi. Shaklee ada kelulusan KKM. Shaklee ada sijil Halal. Jangan risau. Saya takkan share benda yang tak baik. Nak awak semua dapat manfaat. Post ini hanya untuk yang memerlukan je. Kalau yang tak memerlukan tak apa. Hehe.
Saya rasa thats all for now. Oh ya, kalau bulan ni promosi Alfalfa, itu tak bermakna Set Set Vitamin lain tak available ya. NO NO NO. Ada je semuanya. Cuma Alfalfa je yang promo harga runtuh. Eeee kenapa Shaklee ni 2014 adalah tahun semua naik harga dia nak turun pulak. LOL
Selamat membaca & mendapat manfaat!
UNTUK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE PADA HARGA KASIH SAYANG & KONSULTASI BERTERUSAN, SILA HUBUNGI SAYA!

