Tuesday, May 13, 2014

LUA & NLP : Tentang Percaya Sebelum Berjaya

10-11 Mei yang lepas saya berpeluang untuk hadiri Seminar Law of Universal Attraction & Neuro-Linguistic Programme by Tuan Zuhairi Nopiah / Ateh Zuhairi. Saya kira saya ini mempunyai peluang yang sungguh bagus sebab telah ditakdirkan untuk belajar mengenai hukum tarikan & bahasa otak.

Saya belajar MACAM-MACAM, kawan-kawan. Tentang Vision Board, tentang percaya sebelum berjaya, tentang Law of Universal Attraction & kaitannya dgn our MOST POWERFUL CREATOR, tentang kasih sayang itu fundamental setiap manusia, tentang habluminaallah & habluminannas yang sepatutnya jadi tunjang setiap derap langkah kaki yang bergelar khalifah Allah.

Sungguh. Ilmu yang semampunya saya serap ini, bukan je boleh guna dlm Shaklee, malah more than that! Tentang life, yes.

Dulu masa sekolah selalu juga kena hadiri motivasi kan. Diceritakan tentang kenapa perlu berjaya, ciri-ciri pelajar cemerlang & seumpamanya. Lepastu dah lama tak pergi motivasi, tiba-tiba dapat pergi & belajar banyak, Ya Allah rasa macam dah jumpa balik diri yang hilang! Kemain semangatnya.

Tak cukup nak cerita semua benda dalam satu entry kawan-kawan. Tapi, tak boleh buat semua tak bermaksud kena tinggal semua, kan? Maka saya nak kongsi tentang percaya sebelum berjaya.

Percaya sebelum berjaya ni lebih menyentuh kepada iman sebenarnya. Diceritakan, para sahabat dulu kalau berdoa, selain doa sungguh-sungguh, mereka juga percaya yang mereka yakin DAH DAPAT apa yang mereka idamkan.

Saya pelik. Percaya, tapi bendanya tidak ada? Logik ke, saya kata.

Logik, kawan-kawan.

Kita boleh percaya syurga & neraka tanpa kita melihatnya, kenapa kita tak boleh percaya yang kita akan berjaya walau belum nampak kita berjaya? ;)

Juga boleh ambil contoh yang Kota Constantinople dibuka oleh Sultan Muhammad Al-Fateh. Saya pasti kisah ini seringkali diambil contoh bagaimana Sultan Al-Fateh ini boleh menawan Kota Constantinople ini.

Mereka percaya hadis nabi yang disabda oleh baginda pada peperangan Khandak, bahawa kota itu pasti akan dibuka.

Percaya, sebelum berjaya.

Dan memang betul, kota tu akhirnya dibuka. Boleh baca kisah interesting ni di link ini.

Kalau kita percaya, inshaAllah akan bantu kita. Bila kita percaya, maksudnya kita yakin bahawa Allah akan bantu kita capai apa yang kita nak.

Allah itu sifatnya Penyayang, mustahil Dia nak membiarkan hambaNya meminta-minta tanpa dikabulNya?

All you have to do is, just hang in there and have faith. Kalau pun kita tak dapat apa yang kita nak, surely He will give us what we need. Sungguh, Dia je yg Maha Tahu tentang kita.

Rasanya cukup sampai sini dulu kot. Banyak lagi nak share. Tapi lain entry la ya. Rasa macam nak share tentang Vision Board lepasni. Hihi. Adiosss!

Assalamualaikum!

Sincerely,
Master to be Ameli

:)




Tuesday, May 6, 2014

Kata Consume Shaklee.. Tapi...

Hello beautiful people.

Few days back saya ada baca la status seseorang Pengedar Shaklee ni. Ada org tanya dia, soalan macam "Makan Shaklee? Kenapa tak kurus / cantik / kulit flawless" & sebahagian yang berbaur jelik & offensive. Saya rasa offensive. Hehehe.

Tapi, dah orang nak tanya kan, kena la jawab. Heehee. Pertamanya, perasan tak Shaklee takde guna artis yang dah sedia ada cantikz sebagai testimoni? I mean official duta la. Kalau Asyraf Muslim yang berkongsi tentang dia ambil Shaklee tu, lain. Itu his personal sharing.

Duta. Yang hebat-hebat. Yang dah memang cantik, kurus, flawless, non hado. Shaklee takdo.

Yang berusaha nak jadi testimoni bahawa Shaklee adalah pilihan yang sesungguhnya adalah pengedar-pengedar Shaklee, yg dtg dalam pelbagai latar belakang. Ibu yang keletihan penat bekerja siang bawak ke malam, of course ibu ini nampak kusam.

Students yang telah berlebihan beratnya lalu mencari Shaklee sebagai ikhtiar utk mengurangkan lemak yang ada. Of course student ini gemok.

Ibu yang kerap stress lalu tak ceria sebab susu selalu merudum, selalu balik lambat sebab jam tak hingat & ibu-ibu yang nangis setiap masa bila nak pergi kerja.

Ibu-ibu ini.
Student ini.
Latar belakang yang berbeza, membawa masalah yang berbeza, tapi penyelesaiannya mereka cari yang sama. Shaklee.

Jadi nak tunggu positive feedback daripada mereka-mereka ini bukan lah sekejap cuma. Paling minimum kalau nak dapat kesan yang optimum, haruslah berShaklee selama 3 bulan. Konsisten.

Tapi usually tak sampai pun 3 bulan. Ada jugak yang cepat positivenya, yang bercahaya mukanya sebab consume Flawless Set Shaklee.

It depends.

Mungkin awak nampak luaran dia mcm takde ape je, tapi who knows blood pressure dia dah elok, anaemia dia dah pulih, asthma dia dah kurang, sakit belakang pun dah kurang menyerang.

Susu membuak. Hari-hari jadi positive.

Well, you know.. Things like that. Perkara yang kita MUNGKIN boleh nampak kalau kita berlapang dada. Eheh.

:)

Bagi mereka masa. Awak seharusnya sebagai kawan yang baik, bila ada kawan-kawan yang cuba untuk melangkah one step further sebab nak sihat, YOU SHOULD SUPPORT.

bagi sokongan. dorongan. apa je yang selagi boleh.

Mungkin, awak rasa mereka tidak memberi kesan yang positif sebab awak sendiri yang tidak mencari yang baik-baik.

Saya pernah tanya upline saya. Boleh ke saya nak teruskan sharing tentang Shaklee sedangkan saya ini tidak lah manis figuranya?

Upline saya kata, tengok yang positif. Ramai lagi yang manis / dapat feedback yang bagus bila consume Shaklee.

Macam saya kata, give us time. Inshaallah sooner & later, adalah tu feedback positivenya.

Selain faktor toksin banyak dalam badan, saya kira culas juga mungkin penyumbang kepada faktornya. Culas untuk makan vitamin. Culas untuk minum air secukupnya.

Culas segala-galanya. Jadi perkara ini menyumbang kepada lambatnya sesuatu kesan itu.

Ye dok?

Itu sahaja. Any questions tentang Shaklee atau ingin menjadi sebahagian drpd keluarga kecil saya (yang bahagia), boleh PM saya dekat page yang ada disude bar ya.

Selamat hari Selasa.

SID 1034671

Sunday, May 4, 2014

Saya Nak Beli Shaklee, Perlu Ke Saya Jadi Ahli?

"Kak, saya nak reorder ESP, Vit C & Vit E"
"Kalau gitu akak sarankan awak jadi ahli la"
"Ala jadi ahli? Saya TAK RETI meniaga. Plus saya sangat busy. Tak sempat nak berbisnes"

Krik... krik...

Dialog diatas ni selalu sgt terjadi antara saya & customers saya. Saya percaya stigma "jadi ahli sebab nak suruh berbisnes" atau "nak suruh jadi ahli sebab nak headhunting letteeww.." perlu dikuis habis-habisan sebab saya tak suruh awak jadi ahli sebab awak PERLU berniaga! Tidak!

Awak perlu jadi ahli sebab awak boleh enjoy sehingga 25% pengurangan harga untuk harga ahli. Nak-nak lagi kalau awak mmg jenis akan reorder Shaklee again & again, sebab dgn izin Allah juga, awak dapat khasiat drpd Shaklee..

Ibu-ibu gembira sbb anak-anak mereka dah tidak menjadi picky eater sebab amalkan MEALSHAKE

Students happy sebab SET KECANTIKAN SHAKLEE banyak bantu dari segi pudarkan jerawat, ratakan tona kulit, elak kulit dari menjadi kusam..

Ibu-ibu happy sebab SET BERPANTANG SHAKLEE menjadikan mereka lebih cergas / feel energetic..

Para daddy pun feel so young dgn adanya VIVIX, COQ HEALTH..

so golongan-golongan ni inshaallah akan reorder again & again, so y you no sign up member to get member's price?!

Hehehehe..

Untung pada awak juga.. Kalau sebelum ni ada juga pengedar Shaklee yang jual dgn harga ahli, tapi memandangkan Shaklee dah buat penyelarasan harga, which I think very good, so kena lah sama yang bukan ahli dapat la harga pasaran.. :)


Fair & square enough kan?

Dan!

Tak semestinya bila awak jadi ahli, awak mesti berniaga.. No no no. Buat apa nak paksa org yang taknak berniaga untuk berniaga kan?

Kebanyakan pengedar Shaklee bermula dgn ahli jugak. Dah jadi ahli, enjoy pulak consume Shaklee. Dah enjoy, mesti nak share bila org selalu puji you look energetic, your skin complexion is better, eh kenapa you macam look younger than before, you ni berseri-seri..

So automatically you share tentang Shaklee. Bila dapat bonus, you happy. Haa mostly semua macam tu..

Kalau taknak pun jadi ahli, saya tak paksa. Tapi saya kesian sebab awak kena bayar harga pasaran yang jauh lebih tinggi sebab awak fikir rugi kalau jadi ahli..

Walaupun takde la beza mana pun harga pasaran dgn harga ahli sebab produk Shaklee berkualiti, kena la jaga kualiti. Shaklee kan buat research untuk produk mereka.

Sesuai lah dgn harga..

Ok?

So saya harap awak-awak diluar sana berlapang dada. Bila ada pengedar Shaklee ajak awak jadi ahli, dont just assume this is headhunting, nak untung & so on.

Shaklee Distributor yang recruit ahli, tak dapat apa-apa point pun. We still can buy Shaklee using our member's price.. Hihi. Ok?

Kalau rasa nak order Shaklee / jadi ahli melalui saya, boleh je PM page saya kt sidebar ni ya..

Thank you kerana membaca. Hopefully post ini bermanfaat ^_____^


Thursday, April 24, 2014

You are so nice!

assalamualaikum & hi =)

SERIOUSLY LAST ENTRY 2 FEBRUARY 2014? SERIOUSLY 2 BULAN TAK UPDATE BLOG? MUJUR TAK LUPA PASSWORD MASA NAK LOG IN. 

hehehe. kemudian nampak views, MASHAALLAH! Thank you whoever yang singgah blog ni =) Hopefully segala post bermanfaat la ya. Ni yang semangat nak memberi ni. 

Straight jela eh. Tau kan Shaklee dah kuatkuasakan harga ahli untuk diberi pada AHLI SAHAJA, manakala harga pasaran adalah untuk yang BUKAN AHLI. Tau kan? 

Okay sebenarnya banyak kebaikan bila Shaklee kuatkuasakan peraturan sebegini rupa. Bila harga dah selaras, customers yang baik hati tak perlu penat-penat nak survey siapa SID yang boleh bagi harga paling murah! Kan ke bagus tu?! Semua selaras. Everyone happy. 

TAPI ADA JE YANG JUAL HARGA AHLI PADA BUKAN AHLI?

No komen =) Nanti Shaklee tangkap, naye! Hehe. 

So, saya sangat sarankan yang awak awak yang nak cuba Shaklee, daftar jela ahli terus. SERIOUS. Sebabnya, kata lah awak beli ESP dengan harga RM 150. Lepastu ESP tu pulak SEDAP SANGAT, banyak KEBAIKAN, banyak FAEDAH, awak akan dengan senang hati memang akan REPEAT ORDER.

Satu tong dah RM 150.
Dua tong RM 300.

Kalau jadi ahli dgn bayaran RM 75, awak boleh dapat ESP dgn RM 121. Kalau 2 tong RM 242. WOWWW BANYAK BOLEH JIMAT PLEASE!

Nampak tak nampak tak? Hehe. Itu ikut logik & memudahkan sebenarnya. Taktau lah kalau awak. Saya memang perlukan supplemen, saya cakap terus terang saya tak cukup nutrisi & khasiat. 

TOKSIN banyak dalam badan. Ah, cakap pasal toksin ni boleh menangis please. Sedih lah! Nak kurus!

Anyway, post kali ni RANDOM je eh. Tak berat sangat pun.

InsyaAllah next entry kita cerita pasal 'rumah' Shaklee kita, & kenapa awak pun PERLU ADA dalam 'rumah' kita tu! PERLU ADA!

Till we meet again,
Wasalam =)


P/S : KONSULTASI PERCUMA & CADANGAN SET SHAKLEE, BOLEH HUBUNGI SAYA YA! DROP THE COMMENTS OR PM US AT BE HEALTHY, BE FIT, BE YOU PAGE ON FACEBOOK!

SEE YOU THERE!

Sunday, February 2, 2014

Vitalea Shaklee, TERBAIK!

Assalamualaikum! 


Please be informed that BULAN FEBRUARI INI PROMOSI VITALEA! SCREEAAMMM. Kalau dah promosi Vitalea, sebagai SID yang berhemah, saya kena la terangkan serba sedikit tentang Vitalea.

Vitalea adalah multivitamin pertama yang dicipta di dunia! Say what? Multivitamin PERTAMA, DI DUNIA. Asal kepada perkataan vitamin adalah VITalised MINeral di mana telah diringkaskan menjadi VITAMIN. Vitalea lah yang menjadi penanda aras kepada setiap vitamin selepasnya! 

Bagusnya! Alhamdulillah!

Setiap tablet mengandungi 12 vitamin & 9 mineral seperti yang disarankan oleh RDA. Oh dan! Vitalea telah menggunakan teknologi expo-tab iaitu vitamin yang cepat larut & pantas memberi reaksi terhadap protein untuk penyerapan oleh usus kecil.

TAHUKAH ANDA, VITALEA TELAH DIPILIH SEBAGAI THE BEST MULTIVITAMIN DALAM PUBLIC INTEREST DI AMERIKA SYARIKAT PADA TAHUN 2000.

Seawal 2000, Vitalea dah dapat pengiktirafan! And I believe, day by day dgn improve nya technology, of course kelebihan Vitalea, manfaat yang boleh dapat melalui Vitalea turut sama improve. Yay or nay? :)


Sumber : KLIK SINI


Fakta tentang Vitalea.

1) Mengandungi Vitamin D yang boleh MEMBANTU penyerapan kalsium untuk tulang & gigi yang kuat
2) Mengandungi Beta Karotena yang boleh MEMBANTU meningkatkan imunisasi & kesihatan mata
3) Mengandungi Vitamin E yang boleh MEMBANTU menyokong kesihatan imunisasi, fungsi hati
4) SETIAP SATU TABLET VITALEA BERSAMAAN DENGAN 40 HIDANGAN LAUK
5) Vitalea membantu dari segi penambahan tenaga segera
6) Oleh kerana ianya MULTIVITAMIN, maka ia MEMBANTU melengkapkan nutrisi
7) Vitalea juga penting untuk elemen asas tubuh. Tubuh yang mendapat nutrisi yang lengkap adalah tubuh yang sihat. Tubuh yang sihat means new cell produce! Yeay!


SIAPA YANG PERLUKAN VITALEA?


  • INDIVIDU YANG KELETIHAN
  • INDIVIDU YANG MENGALAMI STRESS
  • INDIVIDU YANG TIDAK MENDAPAT NUTRISI YANG CUKUP MELALUI PEMAKANAN/GAYA HIDUP YANG TIDAK SIHAT
  • INDIVIDU YANG INGIN MENINGKATKAN KESUBURAN & FUNGSI IMUNISASI
  • REMAJA YANG SEDANG MEMBESAR
  • LELAKI / PEREMPUAN YANG MEMENTINGKAN KESIHATAN

BERITA BAIK! 

Untuk promosi bulan Februari ini, harga Vitalea telah merudum jatuh! Harga pasaran adalah RM 88.75, namun harga promosi menjadi RM 6+! Vitalea mempunyai 120 biji tablet, dimana setiap hari hanya perlu makan sebiji sahaja!

Ini bermakna, anda yang prihatin hanya perlu membelanjakan RM 0.50 sahaja SEHARI untuk vitamin yang pelbagai khasiat! Wowww! 




Interested? Please contact 

+60126054131


Saturday, February 1, 2014

Usus & Longkang Hitam

Assalamualaikum!

Lama sangat tak update blog. Walaupun suam suam kuku je penglibatannya, I hope sesiapa yg membaca this entry akan dapat benefit from this =)

Okay for this time, kita akan cerita pasal usus & longkang hitam. Kahkahkah jadahnya usus nak disamakan dgn longkang! Ok itu secara analoginya.


Usus kita penting kan? Setiap hari kita akan perlukan usus kita, setiap hari tanpa gagal, usus kita akan menerima makanan untuk diserap, dan mengambil nutrient yang diperlukan. Pendek kata, usus adalah organ (?) penting yg perlu kita jaga kan.

Kebersihan usus selain penting untuk serap nutrient, usus penting jugak untuk penyerapan vitamin. Its like tak guna lah makan vitamin bagus mana pun, supplemen tak tinggal walau sesaat but then usus kita problem. Proses nak serap tu jadi tak best lah sebab ada problem kan? Faham tak ni?

Back then masa year 2009, saya ada masalah usus. Usus saya ada ulser, pernah dengar ke? Which, kalau tak jaga ianya akan menyebabkan kanser. Kanser usus! Ya tuhan. Ok taknak cerita pengalaman yang pahit, nak cakap yang usus sangat penting tau. After tu, saya amat menitikberatkan penjagaan usus, jadahnya. Makan tetap tak jaga jugak. Gemokkkkk jugak. Kekeke.

Alhamdulillah sekarang tak risau lagi! Boleh detox usus / lebih sedap dipanggil digestive health dgn Shaklee! Yahoooooooo. Okay kalau nak detox banyak. Detox hati guna DTX Complex, which insyaAllah next next post I'll blog about it.

Sekarang nak cerita pasal digestive health, ada kaitan lah dgn usus, kita detox dgn Herblax / Alfalfa. Excuse me, whats so good about Herblax & Alfalfa ni? 


Before tu, please note that kadar toksin dalam badan kalau berlebihan, boleh membawa pelbagai masalah. In case korang terfikir mana datang toksin sebab I EAT CLEAN tau, know that kelilinggggg kita ni banyak sangat toksinnya. So apa akan jadi kalau ada toksin yang berlebihan?


  • Sakit kepala yang kerap
  • PMS
  • Sakit sendi
  • Keletihan
  • Kulit melepuh
  • Pencernaan bermasalah
  • Halitosis (nafas berbau)
  • Jangkitan yang berulang-ulang
  • Kekurangan daya imun tubuh


  • Okay, sekarang, tahukah anda yang badan yang sihat mengandungi trillion mikororganisma yang baik & tempat tinggalnya adalah didalam usus dan dirujuk sebagai mikroflora. Tugas bakteria baik ni adalah untuk mengawal daripada serangan bakteria jahat.

    Masalah akan timbul apabila berlaku ketidakseimbangan antara bakteria baik dan bakteria jahat yang berpunca daripada umur, pemakanan yang tidak sihat, pengambilan antibiotik & sebagainya.

    Bila timbul masalah ni, makin lama makin kurang kadar usus kita untuk menyerap nutrient daripada makanan yg kita ambil. Dengan minyak yang banyak, toksin toksin melekat sekitar usus, minyak yang pekat, usus kita akan jadi tak efektif & macam longkang hitam!

    Sedangkan usus sepatutnya bersih, penyerapan boleh jadi bagus. Contoh usus bersih bila kita membuang setiap hari. Ingat ya, kalau 2 3 hari baru nak membuang, dah teruk lah tu. Apatah lagi kalau seminggu sekali!

    Dapat bayang tak macam mana keadaan usus kita? Macam longkang hitam ke? Elok ke? Bersih tak? Saya tinggalkan anda dengan persoalan-persoalan ini! Hewhewhew

    Okay berbalik pada Herblax / Alfalfa. Dua vitamin daripada Shaklee ni berfungsi untuk membersihkan usus kita. Berfungsi sebagai agen detox lah yang pasti. 


     Shaklee telah memperkenalkan Herb-Lax pada tahun 1917. Ia direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.

    Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana2. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.

    Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus.

    Seterusnya, alfalfa Shaklee!



    Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badanSelain ciri-ciri sebagai pembersih badan dan penyahtoksik, alfalfa juga mempunyai banyak faedah lain. 

    Menurut seorang pakar nutrisi, alfalfa membantu dalam pencernaan, anti-radang, anti-artritis dan anti-bakteria. Ia membantu membantu dalam penyembuhan ulser, gout, sakit tumit, sakit perut, alahan dan pembaikan cakera tulang belakang (disc). Ia juga mengawal tahap gula dalam darah dan membantu menurunkan paras kolesterol. Sangat hebat kan! Hanya alfalfa yang mempunayi kualiti terbaik digunakan dalam Alfalfa Shaklee. Ditanam di California tanpa pestisid, hormon sintetik, bahan kimiaatau baja bukan organik,menjadikan ia alfalfa berkualiti tinggi.

    SUMBER : KLIK SINI

    Harga? Alfalfa Shaklee datang dalam dua saiz. Besar & kecil.

    Besar RM 91.25 (700 biji) 
    Kecil RM 53 (330 biji)

    Berbaloi? Sangat. Tahan lebih sebulan. Plus, selain detox, alfalfa jugak banyak kebaikan. So cincai cakap, all in one. Hehe. Okay apa, in fact kalau awak berurusan dgn saya, saya jamin awak akan dapat harga JAUH LEBIH MURAH. 

    Harga herblax? Lagi la. Herblax ni ada 120 biji. Harga dia RM 52. Cara makan pun bukan hari-hari, sebab seminggu sekali je untuk detox =) So tahan lama! Ada yang berbulan bulan lamanya! Heehee.

    Bagi saya, dua dua berbaloi. Kita perlu ada supplemen untuk kita detox segala toksin dalam badan kita. Bila dah detox, baru lah penyerapan vitamin yang lain, tak kisah lah daripada Shaklee atau tidak, akan menjadi lebih efektif! 

    Ah, ni mesti nak lakukan produk. Berlambak je produk lain yang jauh lebih murah. Ok, itu terpulang. Tapi saya nak highlightkan, Shaklee adalah semulajadi tanpa pengawet, tidak bahaya & biiznilah berkesan. Cuba lah! Tak menyesal! ;)

    Sekian, wasalamun!



    Berminat untuk mendapatkan supplemen Shaklee dgn harga lebih murah?
    Contact saya :

    SID 10346761 | +60126054131







    Saturday, January 4, 2014

    ALFALFA SHAKLEE : MUST HAVE!

    Assalamualaikum! 

    Klik untuk tumbesaran gambar!

    Sedia dengan segala informasi tentang Alfalfa? 

    Sila scroll dengan senang hati! xo



    Ya, Shaklee kembali lagi dengan promosi untuk bulan Januari iaitu ALFALFA SHAKLEE! Whoaaahhhhh sila nangis sekarang sebab Alfalfa ni sangat superb (semua products Shaklee bizzinilah akan superb). Lepastu bila promosi pulak harga jadi lebih murah dari yang biasa!

    Bayangkan kalau Small Alfalfa harga biasa RM 53, tapi dengan promo ni harga jadi RM 3x SAHAJA! Dah la ada 330 biji wei. Kalau yang besar pulak ada 700 biji, harga RM 6x. Kalau tak harga dalam RM 8* lebih. Ini penjimatan hebat! Kalau beli 6 percuma 1. Maksudnya, dapat 7. JIMAT GILA PLEASE.

    Ok sebelum tu kita kena kenal dulu apa itu alfalfa. Alfalfa ni daripada mana. What makes alfalfa so good. What makes Alfalfa Shaklee IS YOUR CHOICE? Ekekeke.

    1) APA ITU ALFALFA

    Alfalfa (Medicago Sativa) membawa maksud ‘Bapa Segala Makanan’. Gelaran ini diberi oleh kaum Arab di Persia sejak beberapa abad dahulu. Tumbuhan alfalfa mempunyai struktur akar yang unik di mana struktur akar yang panjang dan tumbuh mendalam mencapai 30 hingga 40 kaki ke bawah tanah. Oleh yang demikian, alfalfa berkeupayaan menyerap pelbagai garam galian , vitamin-vitamin dan lapan jenis asid amino perlu, satu-satu kelebihan yang tidak boleh ditanding oleh tumbuhan darat yang lain. Tumbuhan alfalfa amat kaya dengan metionin (salah satu jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia), vitamin A, C, D, sedikit vitamin K dan enzim. Ia merupakan salah satu sumber semulajadi utama vitamin K. vitamin ini diperlukan oleh hati untuk menghasilkan protrombin, satu bahan penting untuk pembekuan darah.

    Istilah ‘klorofil’ berasal dari bahasa Greek yang bermakna ‘daun hijau’. Klorofil terkandung di dalam kloroplas iaitu organel seni berbentuk cakera berada di dalam sel-sel tumbuhan. Daun-daun dan batang-batang tumbuhan biasanya berwarna hijau kerana mengandungi klorofil. Klorofil merupakan salah satu agen rawatan semulajadi yang paling kuat dan diketahui oleh manusia. Kadang-kala ia digelar sebagai ‘darah hijau’ kerana komposisi molekulnya sama dengan sel darah merah manusia.

    2) FAEDAH ALFALFA

    • Kaya dengan klorofil.
    • Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa.
    • Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan
    • untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
    • Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu,
    • 13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu.
    • Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144
    • kali lebih daripada hati.
    • Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan
    • asid toksik dalam sistem badan kita.
    SUMBER : CLICK HERE

    3) KENAPA ALFALFA DIKENALI SEBAGAI FATHER OF ALL PLANTS?

    Alfalfa merupakan akar herba yang tumbuh sangat dalam ke dalam tanah untuk menyerap nutrient penting & mineral yang terdapat jauh dalam bumi. Alfalfa dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan & penyahtoksik. Ia merangsang aliran hempedu, dan membuang unsur mineral bahaya daripada tubuh. Ia juga membantu melindungi daripada radiasi dan membantu mengawal bau badan.

    SUMBER : NANNY TIERA. HEHE

    Alfalfa contains a lot of benefits! Alfalfa sebagai anti-radang, so kalau orang yang ada resdung then macam selalu sakit, SANGAT DIGALAKKAN CONSUME ALFALFA. Lagi satu, Alfalfa ni penting sebab dia agen detox. Detox segala toksik dalam badan. Kalau badan rasa penuh sangat dengan toksik, try la alfalfa. InshaAllah keluar segala angin dalam ceruk badan. LOL

    Alfalfa jugak banyak dikaitkan dengan jamu moden. Ramai senior senior dalam Shaklee cakap kalau Alfalfa ni penting untuk isteri. Saya pernah suggest kawan saya guna Alfalfa (she's married) & alhamdulillah positif okay feedback dia! Feedback apa, rahsia la. Kakaka.

    Okay apa lagi, haa alfalfa boleh guna untuk kurangkan keputihan. Kira kalau ada keputihan, biasa perempuan kan, amalkan Alfalfa inshaAllah boleh improve. Kira ni testimoni sendiri la ni hehe. Then alfalfa biasanya orang consume jugak untuk detox bila dah ambil lecithin. Superb jugak sebab ada testimoni ambil lecithin & alfalfa hilang 5kg sebulan! 

    Bestnya jadi macamtu. :(

    Ok apa lagi eh. Oh kombinasi alfalfa pulak okay.

    KOMBINASI ALFALFA BERSAMA VITAMIN SHAKLEE

    1) Alfalfa + ESP.

    Ok ini untuk sesiapa yang nak try Alfalfa + ESP. ESP banyak gila kebaikan. So taklehhh nak cakap apa. Kemudian combo kan pulak dengan Alfalfa. Kira ni boleh jadi set kulit, kalau nak hilangkan jerawat, nak extra energy, nak cergas cergas je selalu, boleh ambil Alfalfa & ESP.

    2) Alfalfa & Bcomplex & Vitamin C 

    YANG NI PERHATIAN KEPADA KAWAN KAWAN RESDUNG, boleh ambil Alfalfa & Bcomplex & Vitamin C. Mommie saya ambil Alfalfa & Bcomplex untuk set bajet, alhamdulillah takde la resdung seteruk dulu. Improve perlahan lahan, tapi steady.

    Biiznilah okay jangan lupa sebut.

    3) Alfalfa & Lecithin / Alfalfa & Omega Guard

    Ok malas nak cakap yang ini. Sila google & list down kan sendiri.

    Pendek kata, boleh lah sesiapa yang first timer nak try Shaklee tu try la Alfalfa. Oh saya lupa! Alfalfa biasa kalau ibu ibu ni suka bagi untuk BOOST UP SUSU IBU! Saya mungkin tak faham apa perasaan mommies terhadap breastfeeding tapi saya tahu mommies yang prihatin adalah mommies yang sentiasa cari jalan untuk bagi yang terbaik pada anak anak kan. 



    DAN SOALAN TERAKHIR, KENAPA ALFALFA SHAKLEE?!

    Sebab Shaklee selamat, berkesan & semulajadi. Shaklee ada kelulusan KKM. Shaklee ada sijil Halal. Jangan risau. Saya takkan share benda yang tak baik. Nak awak semua dapat manfaat. Post ini hanya untuk yang memerlukan je. Kalau yang tak memerlukan tak apa. Hehe.

    Saya rasa thats all for now. Oh ya, kalau bulan ni promosi Alfalfa, itu tak bermakna Set Set Vitamin lain tak available ya. NO NO NO. Ada je semuanya. Cuma Alfalfa je yang promo harga runtuh. Eeee kenapa Shaklee ni 2014 adalah tahun semua naik harga dia nak turun pulak. LOL

    Selamat membaca & mendapat manfaat! 



    UNTUK MENDAPATKAN PRODUK SHAKLEE PADA HARGA KASIH SAYANG & KONSULTASI BERTERUSAN, SILA HUBUNGI SAYA!