Kemudiannya aku dulu ada try slimming set satu produk ni. But then, aku tak boleh berdisiplin dgn teguh, so aku banyak skip, dan berakhir dgn aku tak nak makan lagi dah sebab tak mampu.
Kemudiannya lagi, ada sorang kakak nie, kakak kepada kawan aku, dia try satu produk nie nama dia Shaklee. Mulanya dia nak pilih antara Shaklee, Herbalife & Amway, lepastu tgk2 dia pilih Shaklee :) Bila dia dah try, aku pun percaya pada dia so aku pun sibuk gak nak try. Masa tu fikir nak guna slimming set je. So slimming set shaklee yg ikut budgetnye aku dapat Lecithin, Herblax, & Energizing Soy Protein (ESP). I can just say, I love all these three products & wallahi aku tak menyesal. Kahkahkah
Masa pakai tu, aku mcm ada laa jugak skip-skip. But overall aku puas hati. Dia berbentuk kapsul, so senang sgt laa nak telan. Cuma yg ESP tadi tu dia soy. Minum2 gitu. Aku guna sebulan je. Tapi ESP tahan lame sikit sbb dia banyak :) So sampai skrg aku hanya minum ESP sahaje.
Then masa akhir bulan 5, aku didatangi satu penyakit, yg mana berterusan sampai laa ke bulan 7. Penyakit org perempuan. So aku consult doktor & doktor sahkan bahawa sel badan aku kurang sihat. So what should I do? Kena elak nasi goreng, kena makan nasi putih. Dan doktor ada suruh aku amek supplemen :)
Masa dia ckp amek supplemen tu, aku dah tak fikir apa dah. Sebab aku fikir aku nak teruskan dgn Shaklee nieh. Dan supplemen ni amat la penting utk org yg tak mengamalkan makanan seimbang secara berterusan. Contohnya kalau engkau jenis yg mmg makan seimbang, tak perlu amek supplemen pun tak apa sebab dah cukup dah nutrient2 tu semua.
Ini utk yg pemalas nk makan seimbang & mcm aku -- tak makan sayur pulak tu.
So, sekarang sambil2 tggu gaji nak masuk, aku ralit survey produk Shaklee apa pulak yg nak makan lepasni. Herblax tu mmg pasti laa. Mak aku pun makan herblax tu sebab dia buatkan kita detox, means kita akan 'membuang' hari-hari setiap pagi. Bhahahaha. Nak2 musim raya nieh, rendang dah banyak masuk dalam perut, takkan nak simpan yedak?
Muahaha.
No comments:
Post a Comment