Sunday, May 4, 2014

Saya Nak Beli Shaklee, Perlu Ke Saya Jadi Ahli?

"Kak, saya nak reorder ESP, Vit C & Vit E"
"Kalau gitu akak sarankan awak jadi ahli la"
"Ala jadi ahli? Saya TAK RETI meniaga. Plus saya sangat busy. Tak sempat nak berbisnes"

Krik... krik...

Dialog diatas ni selalu sgt terjadi antara saya & customers saya. Saya percaya stigma "jadi ahli sebab nak suruh berbisnes" atau "nak suruh jadi ahli sebab nak headhunting letteeww.." perlu dikuis habis-habisan sebab saya tak suruh awak jadi ahli sebab awak PERLU berniaga! Tidak!

Awak perlu jadi ahli sebab awak boleh enjoy sehingga 25% pengurangan harga untuk harga ahli. Nak-nak lagi kalau awak mmg jenis akan reorder Shaklee again & again, sebab dgn izin Allah juga, awak dapat khasiat drpd Shaklee..

Ibu-ibu gembira sbb anak-anak mereka dah tidak menjadi picky eater sebab amalkan MEALSHAKE

Students happy sebab SET KECANTIKAN SHAKLEE banyak bantu dari segi pudarkan jerawat, ratakan tona kulit, elak kulit dari menjadi kusam..

Ibu-ibu happy sebab SET BERPANTANG SHAKLEE menjadikan mereka lebih cergas / feel energetic..

Para daddy pun feel so young dgn adanya VIVIX, COQ HEALTH..

so golongan-golongan ni inshaallah akan reorder again & again, so y you no sign up member to get member's price?!

Hehehehe..

Untung pada awak juga.. Kalau sebelum ni ada juga pengedar Shaklee yang jual dgn harga ahli, tapi memandangkan Shaklee dah buat penyelarasan harga, which I think very good, so kena lah sama yang bukan ahli dapat la harga pasaran.. :)


Fair & square enough kan?

Dan!

Tak semestinya bila awak jadi ahli, awak mesti berniaga.. No no no. Buat apa nak paksa org yang taknak berniaga untuk berniaga kan?

Kebanyakan pengedar Shaklee bermula dgn ahli jugak. Dah jadi ahli, enjoy pulak consume Shaklee. Dah enjoy, mesti nak share bila org selalu puji you look energetic, your skin complexion is better, eh kenapa you macam look younger than before, you ni berseri-seri..

So automatically you share tentang Shaklee. Bila dapat bonus, you happy. Haa mostly semua macam tu..

Kalau taknak pun jadi ahli, saya tak paksa. Tapi saya kesian sebab awak kena bayar harga pasaran yang jauh lebih tinggi sebab awak fikir rugi kalau jadi ahli..

Walaupun takde la beza mana pun harga pasaran dgn harga ahli sebab produk Shaklee berkualiti, kena la jaga kualiti. Shaklee kan buat research untuk produk mereka.

Sesuai lah dgn harga..

Ok?

So saya harap awak-awak diluar sana berlapang dada. Bila ada pengedar Shaklee ajak awak jadi ahli, dont just assume this is headhunting, nak untung & so on.

Shaklee Distributor yang recruit ahli, tak dapat apa-apa point pun. We still can buy Shaklee using our member's price.. Hihi. Ok?

Kalau rasa nak order Shaklee / jadi ahli melalui saya, boleh je PM page saya kt sidebar ni ya..

Thank you kerana membaca. Hopefully post ini bermanfaat ^_____^


No comments:

Post a Comment