Thursday, October 3, 2013

Shaklee : Perihal Masalah Kulit & Vitamin Shaklee sbg ikhtiar.

Salam semua. Its too late sebab too busy tak sempat nak update blog dengan proper untuk #OneDayOneSharingEntry tentang Shaklee. No3, ni memang saya saja je nak cabar diri sendiri sebab nak latih diri kongsi kebaikan Shaklee. Kongsi kebaikan dapat apa? Pahalaaaaaa :)

Ok quick update. Kalau masalah kulit nak guna yang mana? First sekali kita kena ingat segala apa jenis vitamin yang disarankan pun, kalau bukan dengan izin Allah maka ia tetap tak menjadi. Kalau kita antara manusia yang selalu je try & error segala benda untuk cantikkan kulit muka secara amnya, why not kali ni je kita try supplement from Shaklee? Haa why not?

Ahahaha.

Plus skincare set ni sangat affordable sebabnya ia tahan 4 bulan :) Yeaaay! :D

Ok, so apa yang ada dalam skincare set ni? 

Sumber : klik sini


Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri

Haa see? Banyak kan khasiat dia. Again, kita hanya berikhtiar. Jangan risau. Shaklee is natural & free from sintetic. Kalau tak takkan laa since 1956 sampai sekarang kan? *wink*

Ehehehe.

Pertanyaan / konsultasi : INBOX kami di FB Page


No comments:

Post a Comment