Wednesday, October 23, 2013

Shaklee : Collagen Shaklee

Salam & hello!

Lama tak update tentang Shaklee, takde masa since Raya Haji haritu. So quick update! Nak cerita pasal Collagen Shaklee & juga promosi dlm bulan Oktober ni. Apa? Promosi? Iyaaaa, promosi! Heehee.



Yes, promosi bulan ni adalah Collagen Powder Shaklee. Apa beza Collagen Shaklee dengan Collagen lain? Pernah tgk tak kulit baby yg halus mulus comel semua tu? Kenapa bila kita makin ke usia 20 an dan ke atas, kita ada masalah kulit, kulit cam kendur. Haa sebabnya, kita kekurangan collagen. Kolagen akan mula berkurangan bila kita menginjak 24 tahun.

So penting ke tak collagen ni? Penting hoccay! Siapa je yang nak muka dia kusam pastu orang teka teka umur macam near 30 padahal still 25 kebawah lagi? Hahahaha sedihnya! Bukan kita je, collagen ni pun LAYAK & SESUAI nak diberi pada mak-mak kita tu :)

Macam mak saya sangat memberatkan penjagaan kulit, sebab nak cantik bila dgn ayah. Hehe so dia memang nak sgt3 collagen ni. InshaAllah if ada rezeki, (amin) kita belikan mak. Kikiki

Ok jom tengok apa ada dalam Collagen Powder Shaklee ni.



Apakah keistimewaan Collagen Powder Shaklee ni?

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.
Bukan utk tujuan kecantikan kulit saja, Collagen Powder ni juga membantu untuk fungsi-fungsi lain:

Mencantik dan menyuburkan rambut -  Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis dan rambut. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang.

Mencantikkan kuku – Kurang kolagen boleh menyebabkan kuku kusam dan mudah patah.

Menegangkan payudara – Ini pasti disukai semua.. syhhhh!

Menguatkan tulang – Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Jadi kita perlukan kolagen untuk tulang yang sihat.






Selain dibuat minum, Collagen Shaklee ni boleh dijadikan masker jugak. Memang tiptop penggunaannya! Hewhew

Kejap, ada lagi fungsi kita nak ringkaskan. Credit to Blog Mama Faiz :-
Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.
Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen POwder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan... 

Untuk Promosi bulan Oktober, beli 6 percuma 1. Kalau beli 6 ni, boleh share dengan sedara-mara, then you boleh ambil yang FREE 1 tu :) Boleh buat stok. 
Harga?

BOLEH PM SAYA!




No comments:

Post a Comment