Ok melalut. Haha. Okay so straight to the point. Shaklee ni adalah supplemen, makanan tambahan. BUKAN makanan gantian. Makanan tambahan ni macam kita ambil nutrisi tambahan. Untuk menjadikan badan kita ni lebih sihat & tegar nak lalui kehidupan yang penuh manusia jahat *tetiba* hahaha.
Kenapa kita memerlukan supplemen? Kenapa kita PERLU sangat dengan supplemen ni?
1) Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contoh, vitamin C dan Vitamin E yang diperoleh daripada makanan sahaja tidak cukup untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan. Vitamin C bukan anti penuaan je, tapi lebih kepada anti oksidan, yang menghalang kulit kita drpd terkena kanser. Ala ala protector gitu. Hihi
2) Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyediaan, penyimpanan dan sebagainya. Contohnya macam protein. Anda pasti ke anda dapat protein yg CUKUP daripada ikan yg anda makan? Daripada ayam yang anda makan? Haaa. Lagi satu, kajian menunjukkan untuk mendapatkan zat untuk kesihatan mata, kita mesti makan sayur yang TIDAK DIMASAK. Eiiii berapa banyak yang boleh makan sayur yang tidak dimasak?
Thats why we need supplement =)
Thats why we need supplement =)
3) Makanan seharian kita tidak seimbang. Haa yang ini saya nak explain sikit. Kalau kita jenis yang makanan seimbang, diet kita teratur cukup protein, karbo semua, so kita tak perlu fikir tentang supplemen. Tapi macam mana kalau TAK SEIMBANG? Kita kena ambil supplemen. Top up balik zat yang mana kurang. Kadang-kadang bukan apa, kita rasa lesu badan sebab kita tak cukup nutrisi yang diperlukan.
Saya tak paksa.. Tapi saya bertanggungjawab highlightkan kenapa kita perlukan makanan tambahan.
:)
KENAPA SHAKLEE?
Saya tak paksa.. Tapi saya bertanggungjawab highlightkan kenapa kita perlukan makanan tambahan.
:)
KENAPA SHAKLEE?
Yes, kenapa Shaklee? Hehe. Sebenarnya SETIAP produk yang ada di dunia ini semuanya bagus. Tapi saya lebih prefer memilih Shaklee sebab ia sesuai dengan saya. Hehe ambil supplemen ni take time ya dearies sekalian. Bukan seminggu dua dah nampak hasil. Istiqamah laaa. Hihi falsafah produk Shaklee adalah SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA MESRA ALAM.
Always safe, always work, always green. Wahh falsafah kau hebat. Hahaha. Okay secara simplenya, kenapa anda perlu memilih Shaklee?
1) Berasaskan sumber SEMULAJADI yang tulen dan bebas daripada bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa. (Yang ni boleh tengok dekat website Shaklee Malaysia sendiri kalau tak percaya..huhu)
2) Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun serangga
3) Setiap ramuan botanikal turut diuji pihak ketiga
4) Setiap produk mempunyai ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten
5) Shaklee mematuhi Good Manufacturing Practice -- piawaian kualiti yang lebih ketat berbanding yang lain
6) Produk Shaklee disahkan HALAL (ini yang paling penting) oleh Islamic Services of America (ISA), badan yang diiktiraf oleh JAKIM
Always safe, always work, always green. Wahh falsafah kau hebat. Hahaha. Okay secara simplenya, kenapa anda perlu memilih Shaklee?
1) Berasaskan sumber SEMULAJADI yang tulen dan bebas daripada bahan pengawet, tiruan, pemanis, pewarna dan perisa. (Yang ni boleh tengok dekat website Shaklee Malaysia sendiri kalau tak percaya..huhu)
2) Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun serangga
3) Setiap ramuan botanikal turut diuji pihak ketiga
4) Setiap produk mempunyai ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten
5) Shaklee mematuhi Good Manufacturing Practice -- piawaian kualiti yang lebih ketat berbanding yang lain
6) Produk Shaklee disahkan HALAL (ini yang paling penting) oleh Islamic Services of America (ISA), badan yang diiktiraf oleh JAKIM
SET-SET YANG ADA DALAM SHAKLEE
Antara set yang ada dalam Shaklee adalah :-
Set Kurus
Set Kurus
Set Kecantikan Kulit
Set Mengandung Trimester 1,2,3
Set Kesuburan
Set Kesihatan Dalaman Wanita
Set Menyusu
Set Berpantang
Set Bersalin
Set Resdung, Asma, Alergi, Ekzema
Set Gain Weight
Set Kesihatan Optimum
Basically ini adalah set-set yang available. Tapi ada je produk Shaklee yang lain, macam Nutriwhite, Enfuselle. Yang ini produk penjagaan luaran untuk kulit kita. Kot ada yang taknak ambil makanan dalaman ke kan :)
Harga? Jangan risau. Untuk bulan November ini, saya ada buat promosi besar-besaran. Terhad kepada 100 org TERAWAL sahaja.
Sekiranya anda memerlukan supplemen Shaklee dan konsultasi, saya adalah pengedar Shaklee yang sah. (Shaklee Independent Distributor)
Sekiranya anda memerlukan supplemen Shaklee dan konsultasi, saya adalah pengedar Shaklee yang sah. (Shaklee Independent Distributor)
AMY ID 1034671
Sms/whatsapp : 017 6051613
p/s : Antara hot items dlm Shaklee adalah ESP, Vit E, Lecithin, Cinch, Alfalfa dan banyak lagi. Pendek kata, yang famous dlm Shaklee ni adalah Slimming Set + Skincare Set
:) Tunggu apa lagi? Jom borak-borak psl Shaklee! Hehehe
:) Tunggu apa lagi? Jom borak-borak psl Shaklee! Hehehe
No comments:
Post a Comment